😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

5. 10. 2020

Poveglia

 

desivý ostrov!

Taliansky ostrov Poveglia sa nachádza neďaleko Benátok a je plný rôznych tajomných legiend, ktoré siahajú až do čias Rímskej ríše. Už v týchto časoch sa totiž rozšíril mor ktorý zabíjal množstvo ľudí, potom mor ustal ale v stredoveku sa znovu rozšíril.
Na tomto ostrove bol zriadený akýsi „špitál“ kde boli umiestňovaní chorí žijúci na ostrove ale aj chorí z pevniny. Za celý čas tu zomrelo až 10-tisíc ľudí, ktorí boli „pochovávaní“ do masových hrobov alebo bol ich popol rozsypaný po ostrove, či vsypaný do mora. Podnes je pôda na tomto ostrove zmiešaná až s 50%-tami ľudských pozostatkov, je bahnitá a zapácha!
Obrazová gif animáicia:

 

Naviac, v tomto „úžasnom zariadení“ bola v roku 1922 zriadená psychiatrická nemocnica. Na pacientoch sa robili rôzne surové pokusy, ktoré mali priniesť liek proti šialenstvu. Ale pacienti na tomto mieste plnom ľudských pozostatkov zošaleli ešte viac. Lekár ktorý pokusy vykonával nakoniec sám zošalel a spáchal samovraždu. Tento „špitál“ fungoval až do roku 1968 (!), budova bola potom zatvorená a chátrala. Až v roku 2014 si ju prenajal taliansky podnikateľ, ktorý tu chcel niečo zaujímavé vybudovať ale k dnešnému dňu sa tak nestalo. Kto vie prečo asi ...

Je teda namieste, že ak tu umrelo toľko ľudí, tak sa všeobcne hovorí, že ostrov je prekliaty, že na tomto ostrove straší viac ako kdekoľvek inde.
Prístup na ostrov je prísne zakázaný, kto tam príde, ide na vlastné riziko a samozrejme môže byť „mastne“ pokutovaný.  

Zdroj

22 komentárov:

  1. To je hrůzné povídání...
    Přeji krásný den ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž Evka, povídání ani nie, je to realita ... 🌞

      Odstrániť
  2. Anonymný5/10/20 09:06

    V Benátkách jsem byla dvakrát a mám je prochozené i vyfocené, ale je fakt, že odtamtud jsou vidět i malé ostrovy, jeden mám určitě na fotkách, byl v dohledu. Ten zmíněný to asi nebude. Jsou na světě místa, kde se děly věci... a raději tam nechodit. Ale i když je přístup na ostrov zakázaný, možná nebude málo těch, kdo by to tam chtěli "prozkoumat" a nic je neodradí. Pěkný slunečný den přeje Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hani, asi som mimo normy, ale mňa takéto miesta lákajú!!! 🌞

      Odstrániť
  3. Mila Vierka, o tomto ostrově vím, jeli jsme kolem a ty děsné legendy jsme slyšeli. Ale Ty by ses dnes měla zaobírat veselejšími událostmi. Máš jmeniny a tak více úsměvu a radosti přeji.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To vieš Hanka, zaoberám sa aj inými "radosťami" - musím nachystať niečo dobré pre gratulantov. Ale až na najbližší víkend. Zatiaľ mi nabiehajú prednastavené články. Ďakujem za prianie k meninám, moc ma potešilo, že si nezabudla. 🌞

      Odstrániť
  4. Anonymný5/10/20 11:31

    No fakt že jo... Ve slovenském kalendáři má svátek Viera, u nás to je 8. října. Tak Vierko, přeji Ti hlavně dobré zdraví, štěstí a spokojenost. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanička, veľmi pekne ďakujem za prianie! Snáď ma zdravie so spokojnosťou neopustia. A to šťatie? Nuž, je to muška zlatá ... 🌞

      Odstrániť
  5. Až deset tisíc mrtvých lidí, to je strašné číslo. Vůbec bych se nedivila, kdyby tu opravdu strašilo. To je zajímavé, že vstup na ostrov je takto pokutován :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, je to strašné číslo ale ... taká pandémia (cholera, mor, týfus, španielska chrípka atd) priniesli vždy strašné číslo. A to ešte nepoznáme konečné číslo po korone ...👎

      Odstrániť
  6. Zajímavý článek o hororovém ostrově, bylo tam tolik hrůzy, že bych se ani nedivila, že tam straší. Mám z toho husí kůži, ale něco mě na tom přesto láká.
    U nás v televizi budou v říjnu vysílat váš film Trhlina, četla jsem knížku a je to také dost děsivé i když (prý) pravdivé.
    Čtu, že máš dneska svátek, tak přeji hlavně hodně zdraví, to je totiž opravdu to nejdůležitější. Měj se ☺☺☺

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Evka, ďakujem Ti za prianie k meninám, rovnako i ja Ti prajem len to najlepšie. Čo sa týka filmu "Trhlina", tak budeš skutočne sklamaná. Tiež som sa na ten film tešila a bola som zvedavá ako to spracujú. No, úbohé! Niečo pravdy na pohorí Tríbeč ale určite je, viac ľudí tam bez stopy zmizlo a nik ich nikdy už nevidel. 😪 O tomto pohorí som už písala dávnejšie článok, ak máš záujem, prečítaj si ho tu: https://latrynablog.blogspot.com/2017/02/pohorie-tribec.html

    OdpovedaťOdstrániť
  8. 1. Připojuji se k přání k jmeninám, přeji hodně zdraví, ostatní přijde :-)
    2. Na ostrově straší - nejspíš bych nikdy na takový ostrov nešla, strašení jsem zažila i zde u nás a musím říci, že jsem se bála, že to nezvládnu. Opravdu to není sranda. Tož opatrně s takovými místy, kde působí cosi mezi nebem a zemí. Nebývá to dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moja za prianie - potešilo! Rovnako i ja Ti prajem iba všetko dobré, hlavne zdravie!🌹
      Čo sa týka toho strašenia, tak chápem takých čo sa boja - o to viac, keď majú nepríjemné zážitky. Že je niečo medzi nebom a zemou, to je isté, o tom by som zas vedela hovoriť ja. Nuž, čo už, hlavne aby sme boli zdraví!!! 🌞

      Odstrániť
    2. Anonymný5/10/20 19:46

      Mám celkem pro strach uděláno, ale tentokrát "TO" bylo zlé. No, udělala jsem co jsem uměla, aby "to" šlo pryč, tam, kam má. Uvidím až se přeptám, jestli jsem pomohla a zbytkové energie již živé lidi netrápí :-). matka

      Odstrániť
    3. U mňa je to zas naopak - v podstate neviem čo je strach, i keď som zažila už všeličo. Dokázala som sa proti tomu postaviť. Asi preto ma práve takéto tajomná lákajú. 😉

      Odstrániť
  9. Připojuji se ke gratulaci k svátku.U nás má svátek VĚRA až ve čtvrtek. Dříve jsem měla kalendáře se jmeninami slovenskými i českými.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, ďakujem za prianie k meninám, potešilo ma to! 💮

      Odstrániť
  10. Vierko, místo povídání na ty hrůzy Ti raději popřeji k svátku, vlastně někde uprostřed našich států, jméno Věra nebo Vierka, snad nevadí, že je to podle Vašeho svátku pozdě.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Libuška za prianie - rozhodne nie je podstatné, že mi praješ neskôr - samozrejme, potešilo ma to i tak. Tiež Ti prajem iba to najlepšie! 🌞

      Odstrániť
  11. Přidávám se k přání zdraví k jmeninám. Vím, že pozdě, ale u nás je máš i dnes, tak si to spoj, ano? Měli jsme doma nejen vnoučata, ale naíc takovou starost- nejistotu a to člověk něco chce napsat, pak jde dělat něco jiného a- určitě to znáš. Ten ostrov je vskutku děsivý a v současnosti ještě víc. Ještě jednou se omlouvám a zdravím.♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ruženka, ďakujem za priane - už som si to spojila (hihi). nevadí, že je to neskoršie, som rada, že si nezabudla.💖 Prajem pekný deň a pohodový víkend!!! 🌞

      Odstrániť