Už je to dávno odkedy som na svojom blogu zverejnila článok o katastrofe Titanicu...
Za túto dobu sa zmenilo to podstatné ohľadne dôvodu potopenia sa lode a následnej smrti množstva ľudí. Veda a výskum postupujú míľovými krokmi a kto vie, čo sa dozvieme zase neskôr.
Čo je na tejto tragédii nové? Nuž v Belfaste - v lodeniciach Harland & Wolff, kde bola loď postavená, boli už 3 týždne pred jej vyplávaním naložené do skladov obrovské tony uhlia. Uhlie sa ale zakrátko vznietilo a začalo horieť keď Titanic bol ešte v prístave!
Za túto dobu sa zmenilo to podstatné ohľadne dôvodu potopenia sa lode a následnej smrti množstva ľudí. Veda a výskum postupujú míľovými krokmi a kto vie, čo sa dozvieme zase neskôr.
Čo je na tejto tragédii nové? Nuž v Belfaste - v lodeniciach Harland & Wolff, kde bola loď postavená, boli už 3 týždne pred jej vyplávaním naložené do skladov obrovské tony uhlia. Uhlie sa ale zakrátko vznietilo a začalo horieť keď Titanic bol ešte v prístave!
(Poznámka: je všeobecne známe, že uhlie
je samovznietivé, čo znamená že začne horieť samé a bez inej "pomoci" -
o to viac, keď je uložené na veľkú hromadu. Keď sa kúri uhlím,
spočiatku ide z komínov čierny dym - teda ide o zlé spaľovanie, potom už
len biely - teda spaľovanie aké má byť.)
Aby nevznikol na lodi požiar, kuriči začali uhlie nahadzovať vo veľkom do najbližieho kotla. Oheň sa im ale uhasiť nepodarilo, bolo im však prikázané aby v tejto veci mlčali a tak loď z prístavu vyplávala s horiacim uhlím v podpalubí! Keď sa im podarilo zbaviť jeden sklad uhlia, zistilo sa že horí už i druhý sklad a tak kuriči začali "ládovať" uhlie do kotla aj z tohoto druhého skladu. Takže loď potom plávala (logicky) omnoho rýchlejšie ako mala. Nie je teda pravda, že kapitán lode Edward J. Smith chcel prelomiť "rekord" a doplávať na miesto určenia (New York) skôr.
Oheň v podpalubí sa nikdy uhasiť
nepodarilo ... Hasiči i kuriči ktorí sa po stroskotaní lode zachránili
vypovedali o tejto skutočnosti, však táto bola zatajená, dokonca bolo
vyhlásené že nik z hasičov a kuričov katastrofu neprežil!
Oheň z uhlia počas plavby pokračoval v ničení - oceľové prepážky sa pod tou horúčavou (viac ako 1000°C) prehli, vyduli a oceľ stratila svoju silu a pružnosť. Keď potom Titanic narazil do ľadovca (bohužiaľ práve tou poškodenou stranou), oslabené oceľové prepážky náraz nevydržali a voda sa valila do podpalubia. Ostatné už vlastne poznáme...
Pred nedávnom sa objavil album s novými, doposiaľ nezverejnenými fotografiami na ktorých okrem iného zreteľne vidno akýsi divný tmavý pás na trupe lodi. Dovtedy sa podobné fotografie na nete neobjavili - obrázky lode boli vždy zobrazené zo strany kde tento tmavý pás nevidno. Zaujímavé ...
Oheň z uhlia počas plavby pokračoval v ničení - oceľové prepážky sa pod tou horúčavou (viac ako 1000°C) prehli, vyduli a oceľ stratila svoju silu a pružnosť. Keď potom Titanic narazil do ľadovca (bohužiaľ práve tou poškodenou stranou), oslabené oceľové prepážky náraz nevydržali a voda sa valila do podpalubia. Ostatné už vlastne poznáme...
Pred nedávnom sa objavil album s novými, doposiaľ nezverejnenými fotografiami na ktorých okrem iného zreteľne vidno akýsi divný tmavý pás na trupe lodi. Dovtedy sa podobné fotografie na nete neobjavili - obrázky lode boli vždy zobrazené zo strany kde tento tmavý pás nevidno. Zaujímavé ...
Záverom : opäť to bola len ľudská chamtivosť, honba za peniazmi a kariérou. Ak vás článok zaujal, prečítajte si aj moje ďalšie články.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára