😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

21. 4. 2011

Moje kamene

 


 

Toto sú moje "šperky", možno ste si mysleli, že tu zverejním obrázky mojich šperkov, ale ide o moje fosílie - skameneliny, ktoré mám vo svojej minizáhradke. 
Pri prácach na dome sme vykopali takéto zaujímavé kamene, na ktorých krásne vidno skamenené lastúry a dokonca aj kosti. Obrázky som upravila do gif animácie:
 
 
Tieto zaujímavé a vzácne kamene sa nachádzajú v celej oblasti Devínskej Novej Vsi, hlavne okolo Sandbergu, kde bývam. Ľudia tu kedysi pri stavbe svojich domov používali kameň, ktorý si nanosili zo Sandbergu. Takže aj dom, v ktorom bývam má svoje pôvodné múry postavené z takýchto kameňov.

4 komentáre:

  1. Anonymný18/9/20 15:57

    To je zajímavý článek, a máš to v domě, jiný jezdí tisíce km, aby něco "ulovil" a u vás to je v domě. Chybí mi chechtající se smajlík. Ale lastury a kosti svědčí o tom, že to bylo kdysi zalité mořem nebo to souvisí s měnícím se řečištěm Dunaje... Jen můj odhad. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, mám z toho vlastne postavený skoro celý barák! Ale územie kedysi nebolo zaliate Dunajom (ten u nás nemáme, tečie nám tu rieka Morava) ale bolo to more. Ako píšem v článku, Sandberg je posiaty rôznymi zaujímavými kameňmi - tie kedysi používali dedinčania na stavbu svojich domov, dnes je to samozrejme chránené územie. ☺

      Odstrániť
    2. Anonymný18/9/20 17:31

      Jsem ráda, že jsem tento článek našla. Ráda jsem si o Sandbergu přečetla - Sandberg tvoří horninové zbytky třetihorního moře, které se rozprostíralo ve Vídeňské pánvi. Na Sandbergu se našlo kolem 300 druhů zkamenělin plžů, mlžů, ježovek, houbovců, dírkovců, ale i větších mořských a suchozemských živočichů. ... Tak už je mi to jasné, v jaké lokalitě, po geologické stránce významné a zvláštní, žijete. Znám jen pojem Devínska Kobyla, ale spíš jen název, ještě si to pročtu. Hanka

      Odstrániť
  2. O Sandbergu mám článok v rubrike "Príroda", možno sa dočítaš viac. Ale to že bývam vlastne pod ním, to tam uvedené nemám. ☺

    OdpovedaťOdstrániť