😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

17. 2. 2010

Bryndzové halušky





Toto je jeden z množstva rôznych receptov.

Takto robím "bryndzáky" ja:
Ingrediencie:
Na cesto :10 PL hladkej múky, 10 PL polohrubej múky, 5-6 postrúhaných zemiakov, soľ a voda.
Na halušky : cca pol kila nepasterizovanej bryndze, údená slaninka, kelímok kyslej smotany, zakysané mlieko (kefír, čerstvé mlieko...).

Postup:
Vo väčšej nádobe spracujem ručným elektrickým šľahačom všetky ingrediencie na cesto tak, aby nebolo moc husté ale nesmie byť ani riedke - musí sa odtŕhať od metličiek. Pomocou haluškového sita hádžem halušky do mierne osolenej vriacej vody, priebežne miešam vareškou. Povarím a keď halušky vyplávajú, sú hotové, treba ich scediť. Ja ich prelievam studenou vodu, nechám riadne odkapať a dám ich do nádoby (vhodnej do mikrovlnky).
Bryndzu zmiešam v nádobe s kyslou smotanou tak, aby moc netiekla, teda nedám všetku smotanu. Slaninku nakrájam na kocočky a vytopím. Samozrejme, pustí riadne veľa masti, z ktorej odoberiem, popolievam riadne halušky, pfremiešam a potom ich v mikrovlnke zohrejem. Ak mi zostane veľa vytopenej masti, používam ju na varenie - trebárs pod mäso.
Horúce halušky uložím na tanier, pridám bryndzu a posypem uškvarenou slaninkou. Ako prílohu mám najradšej zakysané mlieko či kefír zn. Pilos.
Ak zostane bryndza a halušky sú zjedené (mne to tak vychádza), nakrájam najemno cibuľu, pridám sladkú mletú červenú papriku a riadne všetko spolu zmiešam. Vznikne perfektná nátierka, či už na chlieb alebo na pečivo.
  toto sú kapustové strapačky:

Prajem dobrú chuť, snáď si "bryndzáky" podľa mňa urobíte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára