😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

15. 11. 2009

Edgar Degas

 
 

 
Hilaire Germain Edgar de Gas bol synom bankára talianskeho pôvodu a kreolky z USA. Začal študovať právo, no v roku 1855 sa prihlásil na Akadémiu krásnych umení. 
Mal prirodzený zmysel pre pôvab, bol schopný kvalitne zvládnuť reprodukcie. Obdivoval taliansku renesanciu, mal všetky predpoklady stať sa spoločensky uznávaným renesančným maliarom. 
Bol maliar, grafik a sochár a je považovaný za jedného z hlavných predstaviteľov impresionizmu.  

V Paríži sa narodil a v Paríži aj zomrel.
(zdroj: upravené - wikipedia.sk)

8 komentárov:

  1. Anonymný20/9/20 13:25

    Dnes jsem zalistovala v umění. Edgar Degas mě zaujal, nebo spíš připomněl návštěvu pařížské obrazárny, jejíž budova původně sloužila jako nádraží a tam je spousta impresionistů, tedy obrazů. Viděla jsem tedy originály dvakrát, protože další rok jsem si koupila stejný zájezd a už jsem šla najisto. Jsem fanda do impresionismu a pár obrazů visí i ve Veletržním paláci v Praze, kde jsem také několikrát byla, mám i fotky. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to Ti veru závidím, že si si mohla pozrieť originálne obrazy v plnej kráse a to dokonca 2x !! Super! Keď si fanda do impresionizmu, čo Ti visí doma na stene??? ☺

      Odstrániť
  2. Anonymný20/9/20 20:40

    To je otázka na tělo, ale víš jak - kovářova kobyla chodí bosa. Po pravdě na stěně nemám žádného impresionistu a originál už vůbec ne. Ale mám les od Šiškina a pak vyšívané motivy vlastní výroby, třeba to jednou "hodím" na blog. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To vieš, mať doma taký originál - to by bolo! Ja mám zopár plagátov (Mucha, L.T. Lauterc, Da Vinci) a potom originál od Angyala - je na ňom nakreslený môj otec. Maliar bol totiž jeho krstným otcom. Vyšívané nemám žiadne, akosi ma neinšpirujú... Určite obrázky na blog šupni, veď aj k tomu budeš blog mať. Už na blogu pracuješ, alebo len stále zvažuješ? ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anonymný20/9/20 21:05

    Mít obraz, kde je tvůj otec, to je fakt něco. Parádní vzpomínka. Na tvoji otázku řeknu, že to mám víceméně promyšlené a sbírám materiál. Nechci, aby to vypadalo jako "mnoho povyku pro nic" - smích, ti smajlíci mi fakt chyní. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Bisťu, už pomaly nestíham skákať z článku na článok a z rubriky na rubriku aby som Ti napísala odpoveď - hihi (smajlíci chýbajú aj mne). Ešte že to tu mám nastavené tak, že komentíky mi chodia na mail.
    Materiál nazbieraš postupne, ale s blogom a jeho nastaveniami sa budeš "hrať" dhšie. Je pravda, že treba mať aspoň jeden článok s obrázkami, vtedy sa to nastavuje ľahšie. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anonymný20/9/20 21:18

    Aha, komenty ti chodí na mail, to je výhodné. Proto ty rychlé odpovědi. Obrázků mám hodně, většinou vlastní fotky v PC, tak v tom by problém být neměl. Fotek habaděj... Hanka ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, to je ozaj veľké plus že sa to tu dá nastaviť - inak by som v podstate ani nevedela, že pribudol niekde nový komentár. Naviac, mám prepojený mobil s mailom, takže mi najprv príde SMS o tom, že mám v schránke mail. Dobrá IT vymoženosť, ktorú beriem... ☺

      Odstrániť