😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

3. 11. 2020

Sean Connery

 

Predkovia Seana Conneryho do Škótska emigrovali začiatkom 19. stročia.
Jeho otec pracoval ako robotník a vodič nákladného auta, matka bola upratovačka. Sean sa narodil 25.08.1930 v Škótskom Edinburghu, pôvodne sa volal Thomas po svojom starom otcovi. V základnej škole bol veľmi maličký, ale potom ako dosiahol 12 rokov začal rýchlo rásť - postupne až do výšky 188cm.
Ako 16 ročný sa prihlásil do kráľovského námorníctva, kde sa dal tetovať. Jeho tetovanie však textom poukazuje na milované Škótsko a milovanú rodinu, žiadne obrázky na tele nemá. Po troch rokoch ale námorníctvo pre zdravotné dôvody opustil. Prejavilo sa u neho totiž dedičné duodenálne ochorenie čo sú žalúdočné vredy a vredy na dvanástniku.
Potom pracoval ako vodič, aj ako plavčík, leštil aj rakvy a dokonca stál maliarovi R. de Marco ako model keď maľoval Adonisa. Nejaký čas sa venoval aj kulturistike, ktorá ho vlastne dostala nepriamo k herectvu.
Počas výroby filmu Južný Pacifik (1954) sa totiž stretol s americkým hercom R. Hendersonom, ktorý ho pozval na skúšky a jeho kariéra sa tak obratom zmenila.
Connery sa postupne stal veľmi obsadzovaným a obľúbeným hercom, stal sa producentom, je držiteľom Oscara, dvoch cien BAFTA a je držiteľom troch Zlatých glóbusov.
Poznáme ho hlavne z postavy Jamesa Bonda (1962-1971), ale tu sme ho videli aj vo vedľajších postavách, keď hlavnú úlohu prevzal iný herec. Tiež sme ho videli v mnohých iných filmoch ako je napríklad Goldfonger, Thunderball, Žiješ len dvakrát, Neúplatní, Liga výnimočných, Highlander 1-4, Nikdy nehovor nikdy, Indiana Jones, Hon na ponorku Vražda v Orient exprese, Dračie srdce, Robin Hood, Šaman, Meno ruže, Skala ...


Sean Conery patril k medzinárodne uznávaným filmovým veličinám, bol mimoriadne charizmatický a príťažlivý. V roku 1989 bol právom vyhlásený za najsexi muža storočia, pritom v tom čase patril už do staršej hereckej generácie.
Do šľachtického stavu bol povýšený v roku 2000 a od tej doby používal titul „sir“.
Od roku 2006 bol Connery už na zaslúženom dôchodku, však v roku 2012 ešte nadaboval titulnú postavu veterinára v animovanom filme Sir Billy. Nedávno oslávil 90-tku. Bohužiaľ v noci z piatka na sobotu 31.10.2020 počas spánku nás tento najsexi muž planéty navždy opustil. 

Nech mu je zem ľahká ...

17 komentárov:

  1. My jsme ho s dcerou obdivovaly.Byl opravdu přitažlivý muž.Není pěkné,že my ženy stárneme,ale muži jsou přitažlivější ☻
    Vierko,přeji krásný den ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale nie Evka, aj stárnúce ženy sú príťažlivé. Veď si len spomeň napríklad na Květu Fialovú alebo Jiřinu Štěpánkovú - boli to kočky či mladé, či staré. Nie však každému je toto dané - bohužiať. 🌞

      Odstrániť
    2. Máš pravdu-moje mamka vypadala taky moc dobře do pozdního věku.Ale já jsem podobou do rodiny mého taťky.

      Odstrániť
    3. Keď si po taťkovi, tak bol určite fešák!!! 😉

      Odstrániť
    4. Byl hubeňour-to jsem nezdědila.Ale,kdo ví.On zemřel v 51 letech. V té době jsem ještě nebyla taková kulička ☺
      Vierko,přeji krásnou neděli ☺

      Odstrániť
  2. Anonymný3/11/20 18:23

    Je to opět krásně zpracované, nejen obsahově, i ty fotky jsou výborné a ty to fakt dovedeš. Na tom tmavém pozadí je to výborný kontrast a neumím si představit tohle na bílém pozadí... Jinak jsi zareagovala velmi rychle, kdy tento svět S. Connery opustil. Naštěstí v požehnaném věku, to každému není dopřáno. K tomu, o čem jste s Evou psaly - dodám, že znám nebo znala jsem pár lidí, kteří v mládí nebyli nic moc a vlastně dorostli nebo spíš dozráli do krásy a to se týká i žen. Přitom vůbec nemusí mít proporce modelky a mají svou vnitřní krásu. Některé ženy léty získají zralou krásu a to nemluvím o tom, že někdy matka vypadá lépe než dcera. Netýká se to jen hereček, ale běžných žen "z lidu". Hanka o

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanička, práve z toho dôvodu som menila motív blogu z hnedého na čierny. Hnedý motív má totiž v sebe zakotvené biele rámčeky ktoré mi práve pre obrázky bez pozadia nevyhovovali. Tento čierny motív žiadne rámečky neposkytuje a tak sa môžem realizovať pri "domácej výrobe" obrázkov bez pozadia. Keď som si tento blog tvorila, tak som ešte netušila, že všetko je dané motívom ktorý si človek zvolí. Nuž, už som múdrejšia, človek sa učí celý život.

      Čo sa týka článku o Connerym, tak ja som rýchle nezareagovala, môžem smelo povedať, že ten kto zareagoval bol samotný Connery! Ako? Nuž ja som mala článok o ňom už pripravený a nastavený bol na zverejnenie až na koniec mesiaca. Bohužiaľ, Connery umrel, čo ma teda riadne šokovalo, pretože bol v podstate mojou tajnou platonickou láskou... Takže som musela dosť v článku zmeniť a prepísať a zmenila som tak aj dátum zverejnenia článku aby bol aktuálny.
      Máš, pravdu Hani, niektoré ženy získajú svoju krásu až v zrelom veku (no keby si videla mňa...😅), niektoré nemajú šancu nikdy. Ale podstatná je hlavne tá vnútorná krása, podstatné je to aký človek je, ako žije, ako sa správa ...
      Pekný deň moja, maj sa a opatruj sa!!! 🌞

      Odstrániť
  3. Najsexi muž planéty :D Ale ano, měl úžasné charisma a taky jsem ho vždy obdivovala, takových lidí je vždy škoda, ale Sean toho po sobě stihnul zanechat opravdu hodně a doufám, že zemřel šťastný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo vysokom veku bohužiaľ niekdy nastupuje aj starecká demencia a tej sa nevyhol ani on. Napriek tomu verím, že z tohoto sveta odišiel spokojný a hlavne šťastný. Zanechal toho pre nás viac ako dosť... 🌞

      Odstrániť
    2. Demence je to jediné, čeho se bojím. Tedy, asi těch věcí bude víc, ale tahle mi přijde nejděsivější, protože člověk se pak stává politováníhodnou přítěží a to bych nerada.
      Také děkuji za návštěvu a milé komentářé u mě na blogu. :) A k tobě jsem, jak už to chodí, zabrousila asi přes komentáře na jiných blozích. Čas od času si něčí blog takhle rozkliknu, a když mě článek zaujme, s chutí u něj zanechám komentář. Snad obvykle smysluplný :D :)

      Odstrániť
    3. Nuž, nikdy nevieme ako a kedy skončíme. Podstatné je aby sme život prežili v pohode a v dobrom zdraví. Snáď sa nám to teraz v čase korony podarí, držme si place! 🌞

      Odstrániť
  4. Seana jsem měla ráda jako agenta 007, v této roli byl excelentní. Byl to opravdu elegán, nedivím se, že byl, jak píšeš, nejvíce sexy mužem. Tak snad už je někde na lepším místě ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako Bonda som ho nevidela, pretože bondovky akosi nemusím. Zato som ho videla v mnohých iných filmoch a nikdy ma nesklamal. Bol to pán herec ... 💖

      Odstrániť
  5. Já filmy soustavně nesleduji, ale tohoto PANA HERCE jsem měla ráda, protože mě v televizi zaujal i při krátkém sledování. Spíš toho o něm vím (a teď i u Vierky) víc, zaujalo mě to po jeho odchodu na filmový obláček ♣

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, ak by si sledovala TV ... Niekedy je dobré nájsť si čas a niečo zaujímavé si pozrieť, človek sa aj viac dozvie.🌞

      Odstrániť
  6. Hodně charismatický herec, který podle mne zrál jako víno. I mladý byl fešák, ale jemu věk slušel. Hezký víkend, pokud možno klidný ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Áno Evka, ja som ho mala ozaj moc rada, každý film s ním som si pozrela aj viac krát. 🌹

    OdpovedaťOdstrániť