😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

23. 9. 2020

Uhorky

  sú zdravšie ako si myslíme!

Hovorí sa, že všetky druhy ovocia a zeleniny by sme mali konzumovať iba čerstvé, pretože po tepelnom spracovaní strácajú dosť vitamínov a minerálov. Zavárané uhorky ako jedny z mála túto teóriu vyvracajú!
Pozitívne účinky totiž nemajú iba samotné uhorky ale aj nálev, ktorý je nasýtený šťavou z uhoriek, draslíkom, enzýmami a esenciálnymi olejmi z korenín. Kyslé uhorky obsahujú potrebný vitamín „C“, sú bohaté na vlákniny, prispievajú k revitalizácii tráciacej sústavy a podporujú dokonca rýchlejšie chudnutie. Majú dokonca silné protirakovinové účinky a veľmi pomáhajú pri znižovaní vysokého krvného tlaku. Tiež pomáhajú nášmu organizmu zbaviť sa zlého cholesterolu a odstraňujú toxíny.
Väčšie množstvo zaváraných uhoriek nikdy neuškodí, prospešné sú aj pre tehotné ženy a pre ľudí, ktorí majú choré ľadviny.


32 komentárov:

  1. Máme rádi nakládané okurky.Když ještě byly děti doma,tak jsem je nakládala(velké množství)podle znojemského receptu.Včera jsem se dočetla,že Znojmia přesunula čás výroby do Turecka.Byla jsem v šoku.
    I tak přeji krásný den ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, tiež som to niekde na nete čítala. Ono by na tom nič zlé snáď ani nebolo, ale čítala som k tomu článku aj komentáre a boli tam sťažnosti, že uhorky majú chuť bahna! Vždy sme kupovali len tie Znojemské, boli najlepšie z kupovaných. Zrejme sa už ozaj všetko "przní", takže nám asi nič iné neostane, len si nakladať tie uhorky doma. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Taky jsem o tom přemýšlela.Dnes jsem koupila jednu sklenici,hned jsme ji ochutnali.Zítra jich ještě pár koupíme.Uvidíme co bude dál...
      Přeji krásný den ☺

      Odstrániť
    2. Možno to bude ešte staršia zásoba, tak pozri vždy dátum - ten najnovší bude zrejme už Turecký...

      Odstrániť
    3. Vypadá to na starší zásoby.Ale nejsme jediní,kdo se polekal. Prý jich tam bylo už moc málo.
      Přeji krásný den ☺

      Odstrániť
    4. Kupujem uhorky zn. Giana a tie nám chutia. V zásobe mám ale zas nie moc. A otázočka : kde máš blog - keď kliknem, na odkaz, tak tam nič nieje ...☺

      Odstrániť
    5. Já se omlouvám.Měla jsem blog vyrobený jako dárek od Cezmínky(Anežka).Neznala jsem heslo.Jen jsem jí posílala články o svém životě,ostatní mi tam dodávala ona.Bohužel,odešla i s heslem.Měla jsem http://seniorka-deti.wz.cz/

      Odstrániť
    6. Evka, veď predsa nie je problém pokračovať v tom, čo už je založené na blogspot. Čo sa týka hesla, tak stačí požiadať o nové heslo. ☺

      Odstrániť
    7. Evka, pozrela som si ten blog - je ozaj veľmi pekne urobený. Je to zrejme platený blog, rovnako ako blog Cezmín, kam občas zájdem. Teraz neviem, Cezmín už nie je medzi nami? Ak sa teda na platený blog už nedostaneš, máš predsa možnosť pokračovať na blogspot. Alebo? ☺

      Odstrániť
    8. Cezmínka zemřela v den svých narozenin.

      Odstrániť
    9. Tak to mi je teda ozaj ľúto. Poznala som iba jej pekný blog, osobne nie. Budeš teda v blogovaní pokračovať? Mala by si už kvôli pamiatke na ňu ...

      Odstrániť
  3. Nakládané okurky máme naše ze 6 sazenic, spolu okurkami zavařuji i mladé cuketky 2 barev a mladé patizonky. Je to dobré, barevné, a hlavně naše domácí. Dřív jsem nakládala mnoho kupovaných okurek, teď už ubylo strávníků a většinou si je kupují už hotové ve sklenicích. My kupujeme občas spíš kozí rohy, pochutnáme si a nenakládám kupované. Všem hospodyňkám přeji úspěch ve zpracování okurek a dobrou chuť ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skutočne SUPER, keď si niekto môže uhorky alebo inú zeleninku dopestovať na svojej záhradke a potom samozrejme aj spracovať, naložiť a uložiť. Mne sa tento rok podarilo dopestovať v nádobách šalátové uhorky z ktorých sme mali cca 20 kg chutných plodov. Jasné, že som narobila uhorkový šalát ale už je ten ta-tam... ☺

      Odstrániť
  4. Anonymný23/9/20 16:54

    Okurky jsou moje nejoblíbenější zelenina a jím je prakticky po celý rok. Zahradu nemáme, tak všechno kupujeme - hlavně v Globusu a jsem spokojená. Takže okurkový salát mám i párkrát během týdne, což mi nevadí. Ovšem, přítel nemůže syrové okurky ani cítit, tak si dělá buď rajčatový salát nebo si vezme kyselé okurky - ty on může. Už léta doma nenakládáme, v akci jsme vždy koupili několik sklenic znojemských okurek a bylo vystaráno. Před pár dny jsme přišli na zprávu, že Znojmia je v Turecku. Je to fakt "turecké hospodářství", což má určitý význam. Uvidíme. Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja milujem uhorky v akejkoľvek podobe, či šalátovky alebo nakladané. Bez problémov ich môžem papkať aj každý deň. Keď urobím nejaké mäso na smotane, tak omáčku ochutím postrúhanou nakladanou uhorkou. Na tie znojemské si budem dávať pozor - inak dobré sú aj uhorky "Giana". ☺

      Odstrániť
  5. Já nakládané okurky miluji odjakživa a taky byly doby, kdy jsem dala sklenici najednou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To Ti teda verím, to som kedysi robila aj ja - mama sa vždy hnevala že som "spucovala" celý pohár a keď potrebovala uhorku, tak nič nenašla. Dokonca mi kedysi chutil aj ten nálev! ☺

      Odstrániť
  6. Okurky už mám zavařené, našel by se i nějaký ten kvašák, stihla jsem ve stejném Znojemském nálevu zavařit i ačokču (pod maso). Letos se urodilo.
    A tak do salátu dávám jak čerstvý okurek, tak přistrouhnu pro chuť i nějaký ten zavařený, je to pikantnější.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podobne to robím aj ja, mladé šalátovky napríklad nastúham aj so šupkou, pridám najemno pokrájanú, cibuľu, papriku, rajčinu a zalejem sladkokyslým nálevom. Je to bašta. Kvasáky mám toež veľmi rada. Ale čo je "ačokča"??? Ten výraz nepoznám! ☺

      Odstrániť
    2. No a salát občas udělám šopský - přidám najemno nastrouhaný sýr.
      Ale co se salátů týká, fantazii se meze nekladou, jde přidat i nějakou rybu z konzervy, různé natě, hrášek, kukuřici,... podle toho, co dům, zahrada a pole dá v tom kterém okamžiku. Dnes i se špetičkou cukru pro vnuka :-)

      Odstrániť
    3. Aj taký šalátik je dobrý - ja mám ten problém, že mám veľmi malú záhradku a tak v nej všetko doprestovať nemôžem. Skúšam pestovanie aj vo väčších nádobách (rajčiny, šal.uhorky...) a zatiaľ sa mi darí. Samozrejme, úrody je omnoho menej ako z klasickej záhrady. ☺

      Odstrániť
    4. Ešte ma napadlo že vyrobím článok a šupnem ho na svoj druhý blog (Flóra-Latryna) pretože túto ačokču málokto pozná. ☺ ☺

      Odstrániť
  7. Okurky už také nenakládám, protože jsme doma jen s manželem, a tak si je kupujeme. Už máme jasno, kde jsou dobré a kde raději nekupovat ☺☺☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež sme doma s manželom už sami, zato mi "bodne", keď mi domáce uhorky pošle svokra. ☺

      Odstrániť
  8. https://www.ceskazahradka.cz/acokca-neboli-mexicka-okurka/
    Je to kříženec okurky a papriky, liána, má snad i příznivý vliv na cukrovku,... Zatím mne nikdy, co se úrody týká, nezklamala.
    Pěstuji ji už dlouhou řadu let, kdy jsem dostala pár semínek a nová jsem zatím nemusela shánět. Ale používám je jen pod maso, i když do salátů by to šlo nejspíš také. Je to určitá změna v jídelníčku a celkem příjemná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tuto adresu se mi nezdařilo najít.Ale našla jsem si heslo ačokča.Je tam hodně odkazů.Jsem o něco chytřejší ☺☺☺☺☺
      Přeji krásný den ☺

      Odstrániť
    2. Pozrela som to na nete a skoro som odpadla: ono to narastie až do 5m výšky! Takže oberať to potom treba z rebríka/štaflí - hihi!
      Ak zoženiem semienka, tak vyskúšam na jar zasiať, v druhej polovici mája/května zasadiť ... rebrík doma máme! Našla som na nete aj viac receptov, tak som ozaj zvedavá ako to dopadne. A díky za info! ☺

      Odstrániť
    3. No, já to do výšky nepouštím, táhne se mi to na plotku a opravdu to dokáže až těch 5 metrů udělat :-)

      Odstrániť
    4. To se to táhne, keď sa má kam! Ja v podstate záhradu nemám, iba plochu 7x3m a tu mám viac-menej okrasné rastliny. Šalátovky som nasiala do väčších kochlíkov a úroda bola... Môžem to takto vyskúšať aj s ačokčou, len jej budem musieť strihať stonky, aby sa mi nevyšplhala na strechu baráku - kto by to tam potom oberal? hihi. ☺

      Odstrániť
  9. Nakládané okurky miluju. Ani jsem nevěděla, že obsahují tolik vitaminů, hlavně C, ten je potřeba pořád :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež ich mám rada - to céčko je stále potrebné a dôležité. Uhorky môžem v podstate v akejkoľvek podobe. ☺

      Odstrániť
  10. letos jsem si udělala zavařené nařezané okurky, měla jsem okurek více, tak jsem pár udělala, bude se hodit do bramborového salátu.

    OdpovedaťOdstrániť