😉 tu sa dozvieš všetko čo len chceš 😉 teda skoro všetko 😉 ak ti tu niečo chýba, napíš mi na latryna@azet.sk 😉

28. 5. 2010

Samson a Dalila

 
 

 
Samson je Bohom obdarený neuveritenou silou ukrytou v jeho vlasoch, ktoré sa však nesmú strihať. Mal v sebe zázračnú silu a bol nepremožiteľný, jeho slabosťou sa však stala krásna filištínska vyzvedačka Dalila, ktorá deň, čo deň naliehala, aby jej povedal svoje obrovské tajomstvo. Nakoniec svojej milej prezradil v čom spočíva jeho nadľudská sila a to sa mu stalo osudným: "Keby ma niekto ostrihal, moja sila by odo mňa odišla, oslabol by som a bol by som ako ktorýkoľvek človek." Samson vrúcne a zaslepene Dalilu miluje, ona ho však zradí tak, že mu odreže vlasy, kým on spí na jej kolenách a vydá ho Filištíncom, ktorí ho potom oslepia a uväznia.
Samson nakoniec prosí Boha o silu, ktorú dostáva len na chvíľu - oprie sa o stĺpy, ktoré držia strechu bodovy, zatiahne a všetko sa zvalí na Filištíncov. V rozvalinách nachádza smrť aj samotný Samson.
Samozrejme, o tomto príbehu hovoria maľby, sochy, básne, filmy i divadlá.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára